Моите публикации
Ревю на книгата „Смущения в човешкото мислене. Noise“
Представете си, че сте извършили престъпление. Ако имате познания в поведенческата икономика, ще се надявате делото ви да бъде разгледано или рано през деня, или веднага след обедната почивка. Проучване, проведено презПрочети повече...
Концепцията за маркетинговото позициониране
Преди повече от 2500 години, великият военен стратег Сун Дзъ вярвал, че позицията на бойното поле (т.е. позиционирането) е ключов елемент при всяка битка. Победителят се определял основно от позицията, която тойПрочети повече...
Съществува ли любов към бранда?
През декември 2013 год. John Dawe пише провокативна статия със заглавие „Могат ли потребителите наистина да имат любовни взаимоотношения с брандове? (Аз не мисля)“ за списанието на Американската Маркетингова Асоциация „Marketing News“.Прочети повече...
Разрешена ли е сравнителната реклама в България?
През 1971 година Федералната комисия по търговия на САЩ издала насоки, които насърчават рекламните специалисти да назовават марките на конкурентите си в рекламите, които създават. Правителството на САЩ направило това, за даПрочети повече...
За маркетинговото късогледство – 50+ години по-късно
Наскоро попитах един мениджър на българска телевизия: „Кои са вашите конкуренти?”. Съвсем нормален и дори тривиален въпрос. „Ние нямаме конкуренция. Те не са ни конкуренти” беше неговият отговор. Отговор доста изненадващ заПрочети повече...
Физическо или психологическо маркетингово позициониране
„Позициониране“ е маркетингов термин, който се отнася до това какъв визуален имидж и тип идентичност маркетолозите биха искали да изградят на свой продукт или бранд. Позиционирането чрез психологически характеристики, наричано за краткостПрочети повече...
Силата на бранд диференцирането
„В сделките с недвижими имоти най-важно е местонахождението, местонахождението и още веднъж местонахождението на сградата. В бизнеса – диференциране, диференциране и още веднъж диференциране” – Roberto Goizueta, председател на борда на директорите,Прочети повече...
Брандът не е само търговска марка
Продуктите се създават в заводите, брандовете – в съзнанието на потребителите Прието е английският маркетингов термин бранд (brand) да бъде превеждан на български като търговска марка. Този превод не е коректен откъмПрочети повече...
Има ли лицемерие в КСО
И защо носителят на Нобелова награда по икономика Милтън Фридман смята, че корпоративната социална отговорност е „лицемерна витрина на бизнеса“. Наскоро служителка на голяма българска неправителствена организация ми сподели, че преди време й сеПрочети повече...
Как да стана бизнес гуру?
С този саркастичен текст бих искал да представя по забавен начин клишетата, в които ние често влизаме, за да бъдем възприемани като такива, каквито хората очакват от нас да бъдем. Да бъдеш гуру днес е много популяренПрочети повече...
A significant learning experience beyond the boundaries of the classroom (essay)
One of the most eye-opening experiences in my life has been my participation in the first edition of the FameLab science communication competition for young scientists at the time when I wasПрочети повече...
За менторството в бизнеса и за бизнеса в менторството
Защо 99% от предприемачите и стартиращите бизнеси се провалят? Само те ли са виновни за това? В тази статия ще разгледаме една от причините – тази, която всички ние знаем. Целта наПрочети повече...
Как работи рекламата
Това е презентацията от семинара „Как работи рекламата“, който осъществихме с Милин Джалалиев по покана на Британския съвет като част от тазгодишния фестивал на науката в театър „София“. Едно събитие, което започваПрочети повече...
Бихте ли си купили камък за домашен любимец?
Диференцирането е панацея за всеки бизнес Защо и как да изграждаме устойчиви диференциращи конкурентни предимства Вече 25 години в България имаме действащи пазарна икономика и капитализъм. Време е да започнем да разбирамеПрочети повече...
За някои аспекти на измерването на ценността на бранда
„Не можете да управлявате, това което не можете да измервате.“ Peter Drucker Днес е прието, че брандът е петият бизнес ресурс. Останалите четири са човешките ресурси, стоките, парите и информацията. През последнитеПрочети повече...
Какво говори мозъкът?
Невромаркетинг в България Изследване на въздействието на телевизионната реклама върху вниманието, паметта и преработката на информация при зрителите. Невромаркетингът е нова област в маркетинга, която използва медицински технологии, като функционален ядрено магнитенПрочети повече...
Интервюта
- Що е то невромаркетинг и има ли почва в главите ни? Участие на д-р Станимир Андонов в Ники Кънчев Шоу.
- Невромаркетингът - наука в рекламата. Росица Панайотова разговаря със Станимир Андонов в „Лабиринти на познанието“ по БНР.
- Има ли клиентска паника у нас? Пред БНР специалистът по маркетинг Станимир Андонов коментира, че клиентите в момента са извадени извън нормалния начин на живот, който водят, и са поставени в друга среда, в друг контекст: „Нуждите и потребностите са преместени в друга посока и това презапасяване е съвсем нормален отговор на техните нужди в момента“.
- Защо силните брандове печелят повече - Интервю на Петър Волгин със Станимир Андонов
- Силният бранд е предимство - интервю на Станимир Андонов в списание „Икономика“
- Ако искате да се занимавате с маркетинг – четете, наблюдавайте процесите и общувайте активно - вестник „Капитал“