Моите публикации
Брандът не е само търговска марка
Продуктите се създават в заводите, брандовете – в съзнанието на потребителите Прието е английският маркетингов термин бранд (brand) да бъде превеждан на български като търговска марка. Този превод не е коректен откъмПрочети повече...
Как да стана бизнес гуру?
С този саркастичен текст бих искал да представя по забавен начин клишетата, в които ние често влизаме, за да бъдем възприемани като такива, каквито хората очакват от нас да бъдем. Да бъдеш гуру днес е много популяренПрочети повече...
Има ли лицемерие в КСО
И защо носителят на Нобелова награда по икономика Милтън Фридман смята, че корпоративната социална отговорност е „лицемерна витрина на бизнеса“. Наскоро служителка на голяма българска неправителствена организация ми сподели, че преди време й сеПрочети повече...
Разрешена ли е сравнителната реклама в България?
През 1971 година Федералната комисия по търговия на САЩ издала насоки, които насърчават рекламните специалисти да назовават марките на конкурентите си в рекламите, които създават. Правителството на САЩ направило това, за даПрочети повече...
A significant learning experience beyond the boundaries of the classroom (essay)
One of the most eye-opening experiences in my life has been my participation in the first edition of the FameLab science communication competition for young scientists at the time when I wasПрочети повече...
Физическо или психологическо маркетингово позициониране
„Позициониране“ е маркетингов термин, който се отнася до това какъв визуален имидж и тип идентичност маркетолозите биха искали да изградят на свой продукт или бранд. Позиционирането чрез психологически характеристики, наричано за краткостПрочети повече...
За маркетинговото късогледство – 50+ години по-късно
Наскоро попитах един мениджър на българска телевизия: „Кои са вашите конкуренти?”. Съвсем нормален и дори тривиален въпрос. „Ние нямаме конкуренция. Те не са ни конкуренти” беше неговият отговор. Отговор доста изненадващ заПрочети повече...
Бихте ли си купили камък за домашен любимец?
Диференцирането е панацея за всеки бизнес Защо и как да изграждаме устойчиви диференциращи конкурентни предимства Вече 25 години в България имаме действащи пазарна икономика и капитализъм. Време е да започнем да разбирамеПрочети повече...
Съществува ли любов към бранда?
През декември 2013 год. John Dawe пише провокативна статия със заглавие „Могат ли потребителите наистина да имат любовни взаимоотношения с брандове? (Аз не мисля)“ за списанието на Американската Маркетингова Асоциация „Marketing News“.Прочети повече...
Силата на бранд диференцирането
„В сделките с недвижими имоти най-важно е местонахождението, местонахождението и още веднъж местонахождението на сградата. В бизнеса – диференциране, диференциране и още веднъж диференциране” – Roberto Goizueta, председател на борда на директорите,Прочети повече...
Концепцията за маркетинговото позициониране
Преди повече от 2500 години, великият военен стратег Сун Дзъ вярвал, че позицията на бойното поле (т.е. позиционирането) е ключов елемент при всяка битка. Победителят се определял основно от позицията, която тойПрочети повече...
За менторството в бизнеса и за бизнеса в менторството
Защо 99% от предприемачите и стартиращите бизнеси се провалят? Само те ли са виновни за това? В тази статия ще разгледаме една от причините – тази, която всички ние знаем. Целта наПрочети повече...
Как работи рекламата
Това е презентацията от семинара „Как работи рекламата“, който осъществихме с Милин Джалалиев по покана на Британския съвет като част от тазгодишния фестивал на науката в театър „София“. Едно събитие, което започваПрочети повече...
За някои аспекти на измерването на ценността на бранда
„Не можете да управлявате, това което не можете да измервате.“ Peter Drucker Днес е прието, че брандът е петият бизнес ресурс. Останалите четири са човешките ресурси, стоките, парите и информацията. През последнитеПрочети повече...
Какво говори мозъкът?
Невромаркетинг в България Изследване на въздействието на телевизионната реклама върху вниманието, паметта и преработката на информация при зрителите. Невромаркетингът е нова област в маркетинга, която използва медицински технологии, като функционален ядрено магнитенПрочети повече...
Интервюта
- Що е то невромаркетинг и има ли почва в главите ни? Участие на д-р Станимир Андонов в Ники Кънчев Шоу.
- Невромаркетингът - наука в рекламата. Росица Панайотова разговаря със Станимир Андонов в „Лабиринти на познанието“ по БНР.
- Има ли клиентска паника у нас? Пред БНР специалистът по маркетинг Станимир Андонов коментира, че клиентите в момента са извадени извън нормалния начин на живот, който водят, и са поставени в друга среда, в друг контекст: „Нуждите и потребностите са преместени в друга посока и това презапасяване е съвсем нормален отговор на техните нужди в момента“.
- Защо силните брандове печелят повече - Интервю на Петър Волгин със Станимир Андонов
- Силният бранд е предимство - интервю на Станимир Андонов в списание „Икономика“
- Ако искате да се занимавате с маркетинг – четете, наблюдавайте процесите и общувайте активно - вестник „Капитал“